I SKCV har vi valgt at arbejde med et system, som kalder de forskellige intensiteter for T intensiteter. De forskellige intensiteter, hænger nøje sammen med et bestemt antal kajaktag pr minut, ligesom man kan bruge sin puls, til at se om man nu ligger i den rigtige intensitet i forhold til programmet? Det kan være rigtig svært at gennemskue i starten, men fortvivl ikke, det bliver hurtigt nemmere, og til sidst tænker man slet ikke over det

Vintertræning:

Som SKCV aktiv træner man hele året rundt. Dog holder vi gerne fri et par uger i efteråret, gerne i oktober, hvor vi så langsomt starter op igen i slutningen af Oktober.

Vintertræning dækker gerne over følgende:

Vægttræning, svømning, løb, cirkeltræning, rulleskøjter/rulleski, spinning, boldspil, kajakpolo, fitness og alt mulig andet.

Vægttræningen:

Vægttræning er en meget stor del af det at ro kajak på eliteniveau. Kun ved at vægttræne igennem en hel sæson, kan man bibeholde sin styrke og fortsætte med at udvikle sig. Derfor vægttræner vi minimum 2x om ugen om sommeren og op til 6 gange om ugen om vinteren, hvor vi så til gengæld ikke laver ret meget andet. Vi trænere laver selv vores oplæg og er fuldt opdaterede i forhold til de nyeste undersøgelser på området. Seneste undersøgelser har påvist, at der ikke er nogen negativ effekt ved at begynde at vægttræne i en tidlig alder, blot man gør det hensigtsmæssigt og med øje for en lang udviklingstid.

Legater & Sponsorater

***** Hvis du er medlem af VKKC ***** kan du benytte "Medlem login" og se mere.
danskebank2
carlsbergsmindelegat2
veluxfonden2
Vallensbæk Kano & Kajak Club  |  Havnevej 11  |  2665 Vallensbæk Strand  |  Telefon: (+45) 43 54 97 99  |  Mail: vkkc
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.