Gamlinge - og du har godt af det



Gamlingeroning i VKKC

Erik Rasmussen er gamlinge instruktør og kan kontaktes på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon: 2177 7765

Skulle du være interesseret er der følgende krav til at påbegynde ældreroning. Du skal kunne svømme 600m, være sund og rask og være en årgang +60.

 

Lidt om gamlinge

Vallensbæk Kano og Kajak Club startede for nogle år siden kajakroning for kommunens ældre medborgere og dette med forrygende succes.

Vi fik en lys ide engang i vinterens mulm og mørke 2006. Vores klubhus stod stort set ubrugt gennem dagen, først sidst på eftermiddagen var der liv og glade roere.


Kunne man ikke starte et projekt med ”ældre-roning”?

Instruktørerne Kirsten og Peter Weinwurm var straks med på ideen og efter et par artikler i lokalpressen og ”Vallensbæk Nu”, begyndte det at strømme ind med deltagere til deres kurser. Nu har 10 hold ”gamlinger” været igennem. (De kalder sig selv sådan)


Med entusiasme og forbløffende udholdenhed har disse aktive herrer og damer kastet sig over en sportsgren, der for mange nok kan synes svær at komme i gang med. Man kan let forestille sig den usikkerhed, der kan gribe én første gang man sidder i en 60 cm bred, 18 kilo tunge og 5,20 meter lange kajak. Men der skal alligevel meget til at vælte og VKKC´s dygtige instruktører bag gamlinge projektet har haft en fantastisk oplevelse i de år projektet indtil videre har løbet.


Alle har lært at ro og komme op i kajakken, hvis man skulle møde en drilsk bølge.

Sommer og vinter mødes gamlingene mandag, tirsdag, torsdag og fredag formiddag, ror en tur og hygger med kaffe og brød bagefter. Skulle vandet være stift, er der gang i Zumba instruktionen og klubbens indendørs træningsudstyr. Der arrangeres ture til andet rovand i løbet af sommeren og hersker et godt socialt miljø og hjælpsomheden blandt denne gruppe nyder vi alle godt af i klubben.

Gamlinge - og du har godt af det

 
Fakta:

En rotur tæller med i den daglige mængde anbefalede motion, der skal til for at forebygge en række sygdomme. Du kan både opnå øget sundhed og få et bedre velbefindende gennem roning. Hvis du ror, bruger du alle de store muskelgrupper. Så på én og samme tid får du dyrket den generelle motion, samtidig med, at du styrker musklerne i lår, lægge, bag, ryg, mave, overkrop og arme.


- og du har godt af det


Regelmæssig fysisk aktivitet øger insulinfølsomheden og forebygger udvikling af type 2 diabetes, også kaldet gammelmands-sukkersyge.

 

 

Legater & Sponsorater

***** Hvis du er medlem af VKKC ***** kan du benytte "Medlem login" og se mere.
louispetersenslegat2
tuborgfondet2
apmoellerfond2
Vallensbæk Kano & Kajak Club  |  Havnevej 11  |  2665 Vallensbæk Strand  |  Telefon: (+45) 43 54 97 99  |  Mail: vkkc
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.